Servis Kereta di Citicars Auto Servicing, sambil servis sambil shopping?

29 March 2015

Assalamualaikum~

Sebenarnya saya tak pernah pun pergi servis kereta sendiri. Selama ni Qisti yang tolong hantar pergi servis. Dia yang lebih tahu tentang Myvi saya tu berbanding saya sendiri. Kali ni, disebabkan Qisti terlalu sibuk dengan F1, saya ambil keputusan untuk pergi servis sendiri kereta saya tu. 

Nak jadi cerita, mulanya saya nak pergi shopping tapi lepas tu kena pergi hantar servis kereta pula. Dah bazir masa nak tunggu. Jadi, saya ambil keputusan untuk ke Citicars, Empire Subang. Sambil shopping, sambil servis kereta. Idea bernas!

Citicars Auto Servicing cawangan Empire, Subang



Servis yang saya lakukan pada hari tu adalah :


Citicars Montez Semi Package

  • Montez SR3 Semi Synthetic Engine Oil
  • Original Oil Filter
  • Anti-rust
  • Air Filter Cleaning Service
  • Windshield Washer Top-Up
  • Citicars Signature 26 Inspection Points Check
  • Vehicle Diagnosis
  • Citicars Service History Booklet
  • Labour




Saya percaya, awak pun tak larat nak tunggu kereta kena servis kan? Lama gila okey. Hehe. Kadang kala sampai berjam-jam, mati kutu dibuatnya. Yela, takkan nak servis sebarang kan, mesti kena servis elok-elok, bersesuaian dengan keperluan kereta kita. Sabar je lah menunggu.

Tak nak tunggu lama-lama? Apa kata awak pun ikut saya pergi servis kereta di tempat letak kereta pasaraya. Konsep ni amat sesuai dengan masyarakat kita yang makin lama makin sibuk dengan pelbagai hal. Lagi-lagi kaum perempuan macam saya ni, ambil perkara seperti servis kereta ni macam tak penting. No no no. Awak silap! Elok-elok charge servis murah, bila kereta rosak, mahal pula jadi nya. Berani ke ambil risiko? 

Servis yang diberikan oleh staff Citicars Auto Servicing ni sangat tip top! Saya yang dari tak tahu apa-apa tentang servis kereta, boleh tahu sikit-sikit lepas servis kereta di sini. Satu persatu mereka terangkan tentang mengapa servis perlu dilakukan, apa servis yang perlu dilakukan, dan bagaimana nak tahu sama ada keadaan kereta awak ok atau tidak semasa memandu. Bagus kan? 

Selepas saya servis kereta di cawangan Empire, Subang. Saya ke cawangan Paradigm mall pula untuk dapatkan servis tyre mereka sebab buat masa ni cawangan Paradigm Mall saja yang ada servis tyre. Tapi jangan risau, servis tyre akan ada di cawangan lain, April nanti :)

Citicars Auto Servising cawangan Paradigm Mall



Antara servis yang saya buat untuk tayar pula adalah :


Tyre Service

  • Tyre Alignment
  • Tyre Balancing
  • Nitrogen Air




Antara pasaraya yang mempunyai Citicars outlet adalah :


Sunway Pyramid

Entry A or C, Level B1, Pillar R14
03-5611 0398


The Gardens Mall
Zone B, Level P2, Pillar B60A
03-2282 1266


Paradigm Mall
Entry A or B, Basement 1, Next to Pillar P13
03-7886 7960


Empire Shopping Gallery Subang
Entry A or B, Basement 2
03-5612 0092


Johor Bahru City Square (Opening in March 2015)


DPulze Shopping Centre @ Cyberjaya (Opening in May 2015)


Jadi, moh ler kita pergi servis kereta. Park je kereta awak di Citicars, awak boleh pergi shopping, tengok wayang, makan-makan, beli barang dapur, semua lah. Siap shopping, siap servis kereta sekali. How awesome is that?? 

Ni pula antara pakej yang terdapat di Citicars Auto Servicing :




Tapi sebelum tu, saya ada tawaran istimewa untuk pembaca blog saya dari Citicars Auto Servicing.

Awak boleh menikmati FREE Tyre Alignment + FREE Tyre Balancing + FREE Nitrogen Air yang bernilai RM120 dengan pembelian 1 tayar atau 1 pakej servis.


Dengan syarat, awak guna Promo Code ini : ayuidris003


Cara guna promo code : Hubungi pihak Citicars di 01126182498 atau email ke care@citicars.com.my untuk membuat temujanji dan nyatakan Promo Code : ayuidris003 tu.









xoxo,


post signature

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.